دعا برای ذهن منحرف
دعا برای ذهن منحرف | شروع گرفتن صفر تا صد 100% دعا و طلسم توسط بهترین استاد و 100% تضمینی , لطفا میزان اهمیت دعا برای ذهن منحرف را با ۵ ستاره مشخص کنید تا ما سریع تر مطلع شده و موضوعات مرتبط با دعا برای ذهن منحرف را برای شما فراهم کنیم.۱۸ اسفند ۱۴۰۳
دعا برای ذهن منحرف : پس به همین ترتیب، دعا برای بلاهای دنیوی برای دشمنان خود تا آخر حلال است تا اصلاح شوند. از این جهت اعمال و نماز ما با هم مخالف نیستند. اگر قوم شرور وجود نداشت، پس برای چه کسی می توانستیم دعا کنیم وقتی به ما می گویند: برای دشمنان خود دعا کنید؟ شاید دوست دارید دشمنان خوبی داشته باشید.
دعا با این حال چگونه می تواند باشد؟ زیرا تا زمانی که خود بد نباشید، افراد خوب را برای دشمن نخواهید داشت. و اگر برعکس، خوب باشید، هیچ کس جز قوم شریر دشمن شما نخواهد بود «ای خدای همه، بر ما رحم کن، و ما را ببین، و نور رحمتت را به ما نشان ده، و ترس خود را بر امتهایی که تو را نخواستهاند، بفرست تا بدانند که وجود دارد. هیچ خدایی جز تو نیست و شگفتی های تو را آشکار می سازند، دستت را بر امت های غریب بلند کن تا قدرت تو را ببینند.
دعا برای ذهن منحرف
دعا برای ذهن منحرف : آخر اینکه اعمال و نماز مرد نمی تواند مخالف باشد. اما مردان گاهی کاملاً قانونی به دشمنان خود حمله می کنند، در غیر این صورت همه جنگ ها غیرقانونی خواهند بود. بنابراین ما نباید برای دشمنانمان دعا کنیم. اما این حلال است که دشمنان خود را مورد حمله قرار دهیم تا از گناه باز دارند. و این به نفع خود و دیگران است.
دعای خداوند کاملترین دعاهاست، زیرا همانگونه که اس. آگوستین به پروبا می گوید: «اگر ما به درستی و شایسته دعا کنیم، جز آنچه در دعای خداوند آمده است، چیزی نمی توانیم بگوییم». و از آنجایی که دعا، به نوعی، مفسر خواسته های ما در برابر خداوند است، ما فقط می توانیم به درستی در دعا چیزهایی را بخواهیم که به درستی می توانیم آرزو کنیم. اما در دعای خداوند نه تنها برای همه چیزهایی که به درستی میتوانیم آرزو کنیم، درخواست داریم، بلکه به ترتیبی که میخواهیم بیان میشوند.
از این رو این دعا نه تنها به ما می آموزد که چگونه دعا کنیم، بلکه به عنوان هنجار تمام تمایلات ذهنی ما عمل می کند. زیرا روشن است که ما ابتدا هدف را می خواهیم و سپس وسیله ای برای رسیدن به آن هدف. اما غایت ما خدایی است که خواسته های ما به دو جهت به سوی اوست: اول اینکه ما جلال خدا را می خواهیم. ثانیاً، از این جهت که ما می خواهیم خودمان از آن شکوه لذت ببریم. اولی مربوط به آن عشقی است که با آن خدا را در خود دوست داریم، دومی به آن صدقه ای که با آن خود را در خدا دوست داریم.
از این رو، اولین عریضه چنین است: نام تو مقدس باد که در آن ما برای جلال خدا دعا می کنیم. و دومی میگوید: پادشاهی تو بیاید، که در آن دعا میکنیم تا به جلال ملکوت او برسیم. اما چیزها ما را به دو طریق به این هدف میرسانند: اساساً یا تصادفی. چیزهایی که برای رسیدن به آن هدف مفید هستند، اساساً ما را به آن سوق می دهند. اما ممکن است یک چیز در مورد غایتی که در اختیار خداست از دو جهت سودمند باشد: یعنی مستقیماً و اصولاً، یعنی بر حسب شایستگی که با اطاعت از او مستحق تصرف خداوند می شویم.
و مطابق این عریضه جاری می شود: اراده تو در زمین نیز چنانکه در بهشت است انجام شود. همچنین به طور ابزاری به ما کمک میکند تا شایستگیها را داشته باشیم، از این رو درخواست: امروز نان روزانهمان را به ما بده. و این درست است، خواه با این «نان» بفهمیم که نان عبادی، استفاده روزانه از آن که برای انسان سودمند است، و در آن همه مقدسات دیگر گنجانده شده است.
دعا برای ذهن منحرف : و ما به طور تصادفی با رفع موانع از سر راه خود به تصرف خداوند سوق داده می شویم. اکنون سه چیز وجود دارد که مانع تلاش ما بعد از تصرف خدا می شود. اولین آنها گناه است که مستقیماً ما را از ملکوت طرد می کند: نه زناکاران، نه بت پرستان، . و غیره، ملکوت خدا را تصاحب خواهند کرد از این رو استدعا می شود: گناهان ما را ببخش. و دومین مانع، وسوسه است که ما را از اطاعت از اراده الهی باز می دارد.
از آنجا درخواست: و ما را به وسوسه نکش. در این درخواست ما دعا نمی کنیم که وسوسه نشویم، بلکه برای اینکه وسوسه بر ما چیره نشود، زیرا این است معنای سوق دادن به وسوسه. و سومین مانع در وضعیت کیفری کنونی ما نهفته است که ما را از «کفایی حیات» باز می دارد. و از این جهت می گوییم: ما را از بلا رهایی بخش. با این حال، برخی استدلال می کنند که این هفت درخواست چندان مناسب نیستند.
پادشاهی او بیاید، و اراده او انجام شود. همانطور که وقتی میگوییم، نام تو مقدس باد، این درخواست را طوری مطرح نمیکنیم که گویی نام خدا مقدس نیست، بلکه برای اینکه مردم آن را مقدس بدانند. به عبارت دیگر، تا جلال خدا در میان مردم تبلیغ شود. و هنگامی که می گوییم پادشاهی تو بیاید، این گونه نیست که منظورمان این نیست که خدا سلطنت نکرده است.
بلکه همانطور که اس. آگوستین به پروبا می گوید : «ما آرزوهای خود را برای آن پادشاهی برمی گردانیم تا بر سر آید. ما و تا در آن پادشاهی کنیم». در نهایت، وقتی می گوییم اراده تو انجام شود، این به درستی به این معنی است که: باشد که احکام تو در زمین نیز مانند در آسمان اطاعت شود، یعنی همان طور که فرشتگان و انسان ها از آنها پیروی می کنند.
پس این سه درخواست در زندگی آینده تحقق کامل خود را دریافت خواهند کرد. اما چهار باقیمانده، همانطور که اس. آگوستین می گوید، به ضروریات زندگی کنونی اشاره دارد. اما علاوه بر این، دور شدن از شر باید مقدم بر تعقیب خیر باشد. از این رو، بعید به نظر می رسد که آن درخواست هایی را که مربوط به تعقیب خیر است، بر دعاهایی که به دوری از شر اشاره می کنند، قرار دهیم.
دعا برای ذهن منحرف : اما از آنجایی که دعا مفسر خواسته های ماست، ترتیب این درخواست ها نه با ترتیب رسیدن، بلکه با میل یا قصد مطابقت دارد. اما در این ترتیب، هدف مقدم بر وسیله است، دنبال خیر مقدم بر خروج از شر است.