دعا برای برگشت عشق از راه دور
دعا برای برگشت عشق از راه دور | شروع گرفتن صفر تا صد 100% دعا و طلسم توسط بهترین استاد و 100% تضمینی , لطفا میزان اهمیت دعا برای برگشت عشق از راه دور را با ۵ ستاره مشخص کنید تا ما سریع تر مطلع شده و موضوعات مرتبط با دعا برای برگشت عشق از راه دور را برای شما فراهم کنیم.۲۱ اسفند ۱۴۰۳
دعا برای برگشت عشق از راه دور : قلب اگرچه به نحوی اسرارآمیز با قلب جسمانی مرتبط است، اما چیزی از گوشت و خون نیست. برخلاف “قلب” انگلیسی، ماهیت آن بیشتر عقلانی است تا احساسی، اما در حالی که عقل نمی تواند به معرفت واقعی خدا دست یابد، قلب قادر به شناخت ذات همه چیز است و هنگامی که با ایمان و معرفت روشن شود، تمام محتوای آن را منعکس می کند.
دعا زمین و آسمانم مرا در بر نمی گیرد، ولی قلب بنده مؤمنم مرا در بر می گیرد. با این حال، این مکاشفه یک تجربه نسبتاً نادر است. به طور معمول، قلب «حجاب» است، توسط گناه سیاه شده، توسط تأثیرات و تصاویر حسی لکه دار شده است، میان عقل و اشتیاق به این طرف و آن طرف کشیده می شود.
دعا برای برگشت عشق از راه دور
دعا برای برگشت عشق از راه دور : صوفیان سه عضو ارتباط معنوی را تشخیص می دهند: قلب (قلب) که خدا را می شناسد. روح (روح) که او را دوست دارد; و باطن ترین زمین روح (آقا) که در او تدبر می کند. اگر بخواهیم در مورد این اصطلاحات و رابطه آنها با یکدیگر بحث کنیم، ما را به آبهای عمیق می برد. چند کلمه در مورد اول از این سه کافی است.
میدان جنگی که در آن لشکرهای خدا و شیطان برای پیروزی می جنگند. از طریق یک دروازه، قلب شناخت بی واسطه خدا را دریافت می کند. از طریق دیگری، توهمات حس را به درون خود راه می دهد. جلال الدین رومی می گوید: «اینجا یک دنیا و یک دنیا آنجا». “من در آستانه نشسته ام.” بنابراین انسان بالقوه پست تر از وحشی ها و بالاتر از فرشتگان است.
خمیر مایه شگفت انگیز فرشته و انسان بی رحم ترکیب می کند. به این تمایلات، کمتر از اینها رشد می کند، اما اگر منظور فرشته باشد، بیشتر از آنها. ۴۹ کمتر از وحشی ها، زیرا آنها فاقد دانشی هستند که آنها را قادر به قیام کند.
بیشتر از فرشتگان، زیرا آنها در معرض شور نیستند و بنابراین نمی توانند سقوط کنند. چگونه انسان خدا را بشناسد؟ نه از روی حواس، زیرا او غیر مادی است. نه به عقل، زیرا او غیر قابل تصور است. منطق هرگز از حد محدود فراتر نمی رود. فلسفه مضاعف می بیند.
کتاب آموزی خودبزرگ بینی را پرورش می دهد و ایده حقیقت را با ابرهایی از کلمات پوچ پنهان می کند. جلال الدین رومی خطاب به متکلم مکتبی با تمسخر می پرسد: آیا نامی را می شناسی که چیزی جوابگوی آن نباشد؟ آیا تا به حال رز چیده اید؟ شما نام او را نام ببرید. برو، به دنبال واقعیتی که با آن نامگذاری شده است!
ماه را در آسمان بگرد نه در آب! اگر میخواهید از نامها و حروف صرف بالا برید، با یک قدم خود را از خود آزاد کنید. از همه صفات نفس پاک شو، تا ذات درخشان خود را ببینی، آری، علم پیامبر را در دل خود ببینی، بی کتاب، بی مربی، بی مربی. این معرفت از طریق اشراق، مکاشفه، الهام به دست می آید.
دعا برای برگشت عشق از راه دور : صوفی می گوید: «در دل خود بنگر، زیرا ملکوت خدا در درون توست.» هر که خود را به راستی بشناسد خدا را می شناسد، زیرا دل آینه ای است که تمام صفات الهی در آن منعکس می شود.
اما همانطور که آینه فولادی که زنگار می پوشاند قدرت انعکاس خود را از دست می دهد، حس معنوی باطنی که صوفیان آن را چشم دل می نامند، تا انسداد تاریک خود پدیداری، با تمام نفسانی اش، از جلال آسمانی کور است. آلودگی ها به طور کامل پاکسازی شده است.
اگر بخواهد به طور مؤثر انجام شود، تهاتر باید کار خدا باشد، هر چند که نیاز به همکاری درونی خاصی از جانب انسان دارد. “هر که به خاطر ما تلاش کند، او را به راه های خود هدایت خواهیم کرد” (قر. ۲۹. ۶۹). اگر گمان بر این باشد.
که عمل از نفس خود منتج می شود، باطل و بیهوده است، اما عارف روشن بین خدا را عامل واقعی در هر کاری می داند و لذا نه اعتباری برای اعمال نیک او قائل است و نه میل به ثواب دارد. آنهادر حالی که معرفت معمولی را علم مینامند، علم عرفانی را که مخصوص صوفیان است معرفت یا عرفان میگویند.
همانطور که در بندهای قبل اشاره کردم، معرفت با علم تفاوت اساسی دارد و برای ترجمه آن باید از کلمه دیگری استفاده کرد. ما نیازی به جستجوی دور برای معادل مناسب نداریم. معرفت صوفیان «گنوسیس» تئوسوفی هلنیستی است.
یعنی شناخت مستقیم خدا بر اساس وحی یا بینش آخرالزمانی. این نتیجه هیچ فرآیند ذهنی نیست، بلکه کاملاً به اراده و لطف خداوند بستگی دارد، که آن را به عنوان هدیه ای از جانب خود به کسانی که با ظرفیت دریافت آن آفریده است، عطا می کند.
نوری از فیض الهی است که در دل می درخشد و در پرتوهای خیره کننده خود بر هر قوه انسانی چیره می شود. «کسی که خدا را می شناسد گنگ است». رابطه عرفان با دین اثباتی در رساله بسیار قابل توجهی درباره عرفان نظری توسط نیفاری، درویش سرگردان ناشناخته ای که در نیمه دوم قرن دهم در مصر درگذشت، مورد بحث قرار گرفته است.
کار او که مشتمل بر یک سلسله مکاشفه است که در آن خداوند نویسنده را مورد خطاب قرار می دهد و او را در مورد نظریه عرفان راهنمایی می کند، با زبانی مبهم نوشته شده است و بدون تفسیری که همراه آن است به سختی قابل درک است.
دعا برای برگشت عشق از راه دور : اما ارزش آن به عنوان یک توضیح اولیه از تصوف پیشرفته به اندازه کافی از گزیده های ارائه شده در این فصل ظاهر می شود. نیفاری میگوید: کسانی که خدا را میطلبند، بر سه قسم هستند: اولاً، عابدانی که خداوند خود را به وسیله فضل به آنها میشناساند.