دعا برای ایجاد محبت از راه دور
دعا برای ایجاد محبت از راه دور | شروع گرفتن صفر تا صد 100% دعا و طلسم توسط بهترین استاد و 100% تضمینی , لطفا میزان اهمیت دعا برای ایجاد محبت از راه دور را با ۵ ستاره مشخص کنید تا ما سریع تر مطلع شده و موضوعات مرتبط با دعا برای ایجاد محبت از راه دور را برای شما فراهم کنیم.۲۱ اسفند ۱۴۰۳
دعا برای ایجاد محبت از راه دور : در واقع دستورات صوفیانه خاصی وجود دارد که صراحتاً چنین اعمالی را منع می کند. با رسیدن به فن ناپدید می شود. این همان چیزی است که صوفیان به آن می گویند «فان الفنا». عارف اکنون در تدبر در ذات الهی غرق شده است.
دعا مرحله پایانی فن، یعنی دور شدن کامل از خود، مقدمه بقا، «تداوم» یا «ابدیت» در خدا را تشکیل می دهد و در فصل ششم با کمال بیشتری به آن پرداخته خواهد شد. مرحله اول شباهت زیادی به نیروانا بودایی دارد. این «از بین رفتن» ویژگیهای شیطانی و حالات ذهنی است که شامل «تداوم» همزمان ویژگیهای خوب و حالات ذهنی است.
دعا برای ایجاد محبت از راه دور
دعا برای ایجاد محبت از راه دور : هیچ صوفی نیست که ذکر (ذکر) را انجام ندهد، که در آرزوی آگاهی دائمی از واقعیت خداوند فراتر از همه باشد، در حالی که بسیاری از صوفیان هستند که به ندرت وجدانی را تجربه می کنند.
این لزوماً یک فرآیند خلسهآمیز است، زیرا همه صفات «خود» در رابطه با خدا شر هستند. هیچ کس نمی تواند خود را کاملاً اخلاقی کند، یعنی کاملاً “بی خود”. این باید برای او انجام شود، از طریق “درخشش زیبایی الهی” در قلب او.در حالی که مرحله اول به «خود» اخلاقی اشاره دارد.
مرحله دوم به «خود» ادراک کننده و فکری اشاره دارد. با استفاده از طبقه بندی که عموماً توسط عرفای مسیحی پذیرفته شده است، ممکن است اولی را پایان حیات برزخی و دومی را هدف حیات اشراقی بدانیم.
مرحله سوم و آخر، بالاترین سطح زندگی متفکرانه را تشکیل می دهد. اغلب، اگرچه نه همیشه، فنا با از دست دادن حس همراه است. سری السقاتی، صوفی معروف قرن سوم، اظهار داشت که اگر شمشیر به صورت مردی در این حالت زده شود، ضربه را احساس نخواهد کرد.
ابوالخیرالاقطع در پایش قانقاریا شد. پزشکان اعلام کردند که پای او باید قطع شود، اما او اجازه این کار را نمیداد. شاگردانش گفتند: «در حال دعا آن را قطع کنید، زیرا او بیهوش است.» پزشکان به توصیه آنها عمل کردند و چون ابوالخیر از نمازش فارغ شد.
متوجه شد که قطع عضو شده است. به سختی می توان دید که چگونه یک فرد بسیار پیشرفته در فنا می تواند بتواند قوانین دینی را حفظ کند – نکته ای که عرفای ارتدکس بر آن تأکید زیادی دارند. در اینجا آموزه قداست مطرح می شود.
خداوند عنایت دارد که برگزیدگان خود را از سرپیچی از اوامر خود حفظ کند. به ما می گویند که بایزید و شبلی و سایر اولیاء الهی پیوسته در حال وسوسه بودند تا اینکه وقت نماز فرا رسید. سپس به هوش آمدند و پس از اقامه نماز دوباره مسحور شدند.
در تئوری، خلسه خلسه غیرارادی است، اگرچه شرایط خاصی برای وقوع آن مساعد است. «این از طریق رؤیت عظمت خداوند و از طریق ظهور قدرت مطلق الهی به قلب او به انسان می رسد». مثلاً ابوحمزه که در کوچههای بغداد راه میرفت و در قرب الهی تعمق میکرد.
ناگهان در خلسه فرو رفت و نه دید و نه شنید تا به هوش آمد، به راه خود ادامه داد. و خود را در بیابان یافت. ترنس هایی از این دست گاهی هفته ها طول می کشید. از سهل بن عبدالله نقل شده است که بیست و پنج روز در حال خلسه بود و غذا نمی خورد.
با این حال به سؤالاتی که دکترهای الهیات از او میپرسیدند پاسخ میداد و حتی در زمستان پیراهنش خیس عرق میشد. اما صوفیان به زودی دریافتند که خلسه ممکن است به طور مصنوعی القا شود، نه تنها با تمرکز فکر، یادآوری (ذکر)، و دیگر روشهای بیگناه خودهیپنوتیزم، بلکه همچنین با موسیقی، آواز و رقص. اینها در اصطلاح سماع گنجانده شده است.
که به درستی معنایی جز استماع ندارد. این که مسلمانان به شدت مستعد تأثیرات شیرین صدا هستند، برای کسی که به یاد می آورد چگونه در شب های عربی، قهرمانان و قهرمانان به طور یکسان از کوچکترین تحریکی که دختر خواننده ای به عود او دست می زند و چند سطر می زند، غمگین می شوند شک نمی کند.
شعر پرشور داستان واقعی به زندگی است. هنگامی که نویسندگان صوفی درباره پدیدههای مشابه اکستازی بحث میکنند، معمولاً این کار را در فصلی با عنوان «درباره سماع» انجام میدهند. حجویری در باب پایانی کشف المحجوب خود، خلاصه ای عالی از نظریات خود و سایر مسلمانان، همراه با اشراق و خلسه ۴۵، با حکایات متعددی از افرادی که با شنیدن آیه ای به وجد آمده بودند، به ما می دهد.
دعا برای ایجاد محبت از راه دور : قرآن یا صدای آسمانی (هاتف) یا شعر یا موسیقی. گفته می شود که بسیاری از این احساسات برانگیخته شده اند. میتوانم برای توضیح اضافه کنم که بر اساس یک باور عرفانی مشهور، خداوند از هر موجودی الهام کرده است که او را به زبان خودش ستایش کند.
یا احیاناً صدای باد یا صدای نفخ گوسفند یا لوله کشی پرنده.فیثاغورث و افلاطون مسئول نظریه دیگری هستند که شاعران صوفی غالباً به آن اشاره میکنند و آن این است که موسیقی خاطرهای از هارمونیهای آسمانی را در روح بیدار میکند که قبل از جدا شدن روح از خدا شنیده میشوند در حالتی از پیش وجود.
بنابراین جلالالدین رومی: آواز کرات در انقلابهایشان آن چیزی است که مردان با عود و صدا میخوانند. از آنجایی که همه ما اعضای آدم هستیم، این ملودی ها را در بهشت شنیده ایم. گرچه زمین و آب حجاب خود را بر ما افکنده اند، ما خاطرات ضعیفی از این سرودهای آسمانی را حفظ می کنیم.
اما در حالی که ما با حجابهای زمینی پوشیده شدهایم، چگونه میتوان آهنگهای حوزههای رقصنده را به ما رساند؟ ۱ عمل رسمی سماع به سرعت در میان صوفیان گسترش یافت و باعث شکاف شدید در عقاید شد، برخی آن را حلال و ستودنی می دانستند.
در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان بدعتی ناپسند و تحریک به منکر محکوم کردند. هجویری دیدگاه میانی را اتخاذ می کند که در قول ذوالنون مصری بیان شده است: عارفان اسلام ترجمه مختصر مثنوی، ص. ۱۸۲.
دعا برای ایجاد محبت از راه دور : موسیقی تأثیری الهی است که قلب را به طلب خدا برمی انگیزاند: کسانی که به آن از نظر روحی گوش می دهند به خدا می رسند و کسانی که به آن از نظر نفسانی گوش می دهند دچار بی ایمانی می شوند.